lauantai 31. maaliskuuta 2012

Kuinka huonoa palvelua voi saada? (Rautakaupat ovat saatanasta)

Käytiin taas eilen paikallisessa rautakaupassa. Jos viime visiitillä palvelu oli huonoa, niin nyt se oli SIKAHUONOA. Hetken luulin jo olevani tosielämän rautakauppasketsissä.

Olisin ostanut ikkunanpokiin maalia. Katsoin värikartasta oikean sävyn valmiiksi ja asetuin palvelutiskille jonottamaan vuoroani. Kun edelläni olleet oli saatu palveltua (?), myyjä numero 1 mapitteli onnellisessa hiljaisuudessa papereitansa ja lähti sitten hiihtelemään jonnekin omille teilleen. Myyjä 2 oli tiskin takana yhtä onnellisessa kuplassaan omien papereidensa kanssa, kunnes meikäläisellä meni hermo totaalisesti ja kysyin ihan suoraan, josko voisi saada joltain henkilöltä jotain palvelua. Myyjä 2 pahoitteli ja sanoi luulleensa myyjän 1 palvelevan minua. Jaa, telepatian avullako ja ihan ilman sanoja?

No, kun maali saatiin (sentään pienten pahoittelujen jälkeen) sävytettyä, lähdettiin etsimään takan/puukiukaan lämmitykseen tarkoitettuja puubrikettejä. Koska ne eivät tietenkään enää olleet samassa paikassa kuin 1,5 viikkoa sitten, kysyttiin ko.osaston palvelutiskin takana istuvalta myyjältä kohteliaasti, mistä niitä mahtaisi löytää. Vastauksena oli, että hän palvelee juuri asiakasta eikä ehtisi neuvoa. Ok, mutta asiakas mahtoi olla näkymätön, koska ketään ei näkynyt lähelläkään eikä myyjä puhunut puhelimessakaan. Ehkä tässäkin palvelutiskillä oli käynnissä telepaattinen palveluhetki...

Briketitkin sitten löytyivät ja päästiin vihdoin kassalle. Siellä kassaneiti höpötteli samalla kännykkäänsä, kun "palveli" meitä ja sekoili ostostemme määrissä ja loppusummissa.

Kotiintullessa mielessä oli vain yksi ajatus: PITÄÄKÖ OLLA ÄÄLIÖ, ETTÄ PÄÄSEE RAUTAKAUPPAAN TÖIHIN (vai opetetaanko se perehdytysvaiheessa)???

Pahoittelut, jos edellä kerrottu loukkasi alan ammattitaitoisia yksilöitä  :).



Hardware stores and their unique customer service


We went to the local hardware store yesterday and got so bad service that I thought I was in a hidden camera show.


Long story short: sales assistants either thought someone else was helping me or were serving other (in this case invisible) customers. Finally the cashier was more interested talking in her cell phone instead of helping us. Okay...


I have just one question: DO YOU HAVE TO BE AN IDIOT TO GET A JOB AT A HARDWARE STORE (or do they teach you on the job)?


My apologies if I offended someone :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti