torstai 9. kesäkuuta 2016

Sisustuksellisia vastoinkäymisiä, osa 2: rottinkituoli

Kaikkien vastoinkäymisten äidiksi on osoittautunut Anttilan verkkokaupasta hankkimani rottinkituoli. Tilasin tuolin maanantaina 16.5., keskiviikkona 18.5. se postin seurantanumeron perusteella oli noudettu lähettäjältä ja arvioitu saapumisaika paikalliseen Anttilaan oli seuraava päivä eli 19.5. Tuolia ei kuitenkaan alkanut näkyä eikä kuulua.

Yritin selvittää asiaa sekä Postin että Anttilan kanssa. Anttilan verkkokauppaan lähettämiini sähköposteihin en saanut mitään vastausta ja puheluni heidän asiakaspalvelunumeroonsa oli yhtä tyhjän kanssa: jouduin jonottamaan ensin vartin kuunnellen luokattoman paskaa erinomanlaista-renkutusta ja lopulta puheluuni vastasi varsinainen asiakaspalveluässä, joka sanoi vain, että koska kyseessä on toimitus paikalliseen Anttilaan, tämä on heidän sisäinen ongelmansa ja ilmoittavat kyllä, kun tuoli saapuu. Kun tiedustelin paikallisesta Anttilasta, voivatko he selvittää tuolin kohtaloa, he sanoivat vain, että nämä verkkokauppajutut eivät kuulu heille millään tavalla, he vain vastaanottavat saapuvat tavarat. Näppärä myyjätär antoikin mielestään hyvän vinkin, että "ei kannata maksaa mitään etukäteen".

Kolme sähköpostiviestiä ja kaksi maratonjonotuspuhelua eivät auttaneet asiaa mihinkään suuntaan. Ensimmäiseen sähköpostiini reagoitiin 8 päivän viiveellä (viesti lähetetty 23.5., vastaus "selvittelemme asiaa ja palailemme" tuli 31.5.). En tiedä vauhdittiko toimitusprosessia Anttilan facebook-sivulle (ihan rakentavaan sävyyn) kirjoittamani palaute.

Kaiken kaikkiaan tuoli oli hukkateillä tasan kolme viikkoa noutohetkestään ja saapui vihdoin keskiviikkona 8.6. Minkäänlaisia pahoitteluja tai hyvityksiä viivästyksestä en missään vaiheessa saanut.  Luojan kiitos tuoli sentään oli ehjä saapuessaan. En halua edes kuvitella, millainen kidutussessio sen palautusprosessi olisi mahtanut olla... Kuvia tuolista tulee, kunhan toivun hankintaprosessista (ja Salomo-myrskystä).

Olen älyttömän pettynyt Anttilan verkkokaupan toimintaan, sieltä en tilaa enää mitään. Postiakin boikotoisin, jos se olisi mahdollista. Täysin en Postia pysty välttämään, mutta todella toivon, että tuohon jakelutouhuun saadaan jonkinlainen tolkku. Mitä helvetin järkeä on tarjota kaikenmaailman ruohonleikkuu-vanhustenhoitelu-kukkienkastelupalveluita, jos se tarkoittaa että firman ydinliiketoiminta menee näin retuperälle.Vastoinkäymisistä viisastuneena pyrinkin jatkossa suosimaan nettikauppoja, jotka toimittavat pakettinsa mieluiten Matkahuollon tai jonkin kuriiripalvelun välityksellä ilman turhia viiveitä.

Ja ehtihän Posti sössiä toukokuun lopulla yhden HM-paketin toimituksenkin varsin lahjakkaasti. Sain useammankin viestin, että paketti on noudettavissa Smartpost-automaatista tällä koodilla - eikun ei olekaan - eikun on, mutta tällä koodilla - eikun ei - vihdoin seuraavana päivänä kolmannen koodin kanssa tärppäsi.

JOS JOLLEKIN JÄI VIELÄ EPÄSELVÄKSI, OMAKOHTAISTEN KOKEMUSTEN JOHDOSTA SUOSITTELEN VÄLTTÄMÄÄN ALLAOLEVIA FIRMOJA:

Kuvahaun tulos haulle ANTTILA
ANNA MIELUUMMIN OLLA ÄLÄKÄ TILAA

VAIKUTTAA KYLLÄ OLEVAN NOTSOSMARTPOST

Furniture adversities

The mother of all furniture problems occured with the rattan chair I ordered online. The chair was lost for three weeks thanks to the Finnish postal services. Luckily it was intact when it finally arrived. The postal service also managed to delay the arrival of another package by many days and informed me incorrect delivery details...

These adversities have taught me to avoid - whenever possible - online stores that use the Finnish postal service.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti